Driblan pelit ja harjoitteet
Dribla-aktiivisuusmatolla kehität nopeutta, ketteryyttä ja koordinaatiota sekä reaktiokykyä ja lihaskuntoa. Ja treenaat monipuolisesti jalkapallon eri tekniikoita. Pelaa, treenaa ja leiki yksin tai porukalla! Alla esittelyt ja ohjeet kaikista peleistämme.
Kuoppa
Peliä suositellaan pelattavaksi jalkapallon kanssa.
Kaikki valot syttyvät palamaan. Kuljeta palloa väistellen ja harhautellen palavia valoja eli kuoppia. Lisää vauhtia, kun pallonkäsittelytaitosi paranevat. Äänimerkki kertoo, jos astut kuoppaan eli kosketat valoa, ja näin peli loppuu. Peliääni ilmoittaa aina, kun olet selvinnyt minuutin ilman kuoppaan astumista. Maksimiaika 10 minuuttia. Kehittää Driblaamista eli harhauttelua pallolla!
Kirjekuori
Valot syttyvät yksitellen maton kulmiin. Seuraa syttyvää valoa ja kosketa yksitellen jokaista valoa mahdollisimman nopeasti.
Zig-Zag
Valitse asetuksista haluamasi kierrosten määrä ja tallenna asetus. Voit pelata 1–5 kierrosta.
Peli alkaa logopäädystä. Valot syttyvät matolle yksitellen siksakin muotoon. Seuraa kuviota ja kosketa syttyviä valoja syttymisjärjestyksessä mahdollisimman nopeasti.
Kahdeksan valon siksak on yksi pelikierros. Jos pelaat useamman kierroksen, uusi pelikierros lähtee aina uudestaan logopäädystä.
Mansikanpoiminta
Odota, että kaikki valot syttyvät. Käy koskettamassa jokaista valoa eli poimimassa mansikat haluamassasi järjestyksessä. Voit koskettaa valoja kädellä, jalalla, pallolla – tai millä tahansa haluamallasi kehon osalla. Äänimerkki kertoo, kun marja on poimittu.
Kerää mansikat mahdollisimman nopeasti! Peli päättyy, kun olet käynyt poimimassa jokaisen mansikan.
10-Peli
Valitse valikosta 1, 2 tai 3 kierrosta. Yksi kierros = 10 syttyvää valoa. Tallenna asetus ennen pelaamisen aloitusta.
Aloita pelaaminen maton kulmasta, jossa vilkkuu valo. Kosketa valoja sitä mukaa kun ne syttyvät, mahdollisimman nopeasti. Koeta parantaa aikaasi kierros kierrokselta!
10-Peli (kaksinpeli)
Valitse valikosta 1, 2 tai 3 kierrosta. Yksi kierros = 10 syttyvää valoa.
Peliin tarvitaan kaksi pelaajaa. Toinen asettuu logopäätyyn, toinen maton vastakkaiseen kulmaan.
Kaksi eriväristä valoa syttyy matolle satunnaisessa järjestyksessä. Logopäädyn pelaajan valo on vihreä, vastapäisen pelaajan valo on punainen.
Valon kosketus sammuttaa valon. Kumpikin pelaaja käy sammuttamassa omia valojaan yksi kerrallaan mahdollisimman nopeasti.
Peli päättyy, kun toinen on saanut sammutettua 10/20/30 valoa. Kumpi saa sammutettua valot nopeammin? Katso lopuksi sovelluksesta, kumpi voitti ja minkä verran kosketuksia häviäjä sai.
10-Käännöstä
Valitse ja tallenna käännösten määrä asetuksista ennen pelin aloitusta.
Kolme valoa syttyy yhtä aikaa eri puolilla mattoa. Käy koskettamassa jokaista valoa itse valitsemassasi järjestyksessä mahdollisimman nopeasti. Valon väri vaihtuu, kun sitä on kosketettu.
Kun kaikkia kolmea valoa on kosketettu, uusi kolmen valon sarja syttyy jossain päin mattoa. Jatka koskettamalla jokaista valoa mahdollisimman nopeasti.Peli päättyy, kun kolmen valon sarja on syttynyt yhteensä 10, 20 tai 30 kertaa.
Matopeli
Valitse pelin taso: Helppo / Normaali / Vaikea.
Valot syttyvät matolla vuorotellen muodostaen kiemurtelevan madon. Seuraa valoja ja kosketa valoa ennen kuin se muuttuu sinisestä punaiseksi. Peli nopeutuu pikku hiljaa. Kerää mahdollisimman monta valoa!
Peli päättyy, jos valo ehtii vaihtua sinisestä punaiseksi ennen kosketusta.
Muistipeli
Valitse pelin taso: Kirjaimet (helppo) / Kuviot 1 (normaali) / Kuviot 2 (vaikea).
Kirjaimet: Valot syttyvät matolla kirjaimen muotoon. VINKKI: Voit seisoa lapsen kanssa logopäädyssä yhdessä ja kysyä mikä kirjain on vuorossa. Paina kirjain mieleesi. Kun valot sammuvat, käy koskettamassa sensoreita niin, että muodostuu sama kirjain. Äänimerkki ja valon vaihtuminen siniseksi kertovat, jos muistit oikean sensorin ja kirjaimen.
Kuviot 1: Valot syttyvät muodostaen kuvion. Paina kuvio mieleesi. Kun valot sammuvat, käy koskettamassa sensoreita haluamassasi järjestyksessä niin, että muodostuu sama kuvio. Valot syttyvät sininseksi, jos kuvio meni oikein!
Peli vaikeutuu edetessään.
Kuviot 2: Valot syttyvät kuviossa vuorotellen. Yritä painaa mieleesi mikä valo syttyi ensin ja sitten seuraavaksi. Kun valot sammuvat kolmannen kerran jälkeen, käy koskettamassa sensoreita oikeassa järjestyksessä niin, että muodostuu sama kuvio. Valot syttyvät siniseksi, jos muistit oikein. Jos kosketat väärää sensoria, valo muuttuu punaiseksi ja peli päättyy. Peli vaikeutuu edetessään.